Home / Aktualności / World of Tanks 1.0 – czołgowa r(e)wolucja!

World of Tanks 1.0 – czołgowa r(e)wolucja!

2. Wrażenia z gry i opis wprowadzonych zmian

W World of Tanks1.0, jak już wspomnieliśmy na poprzedniej stronie został po raz pierwszy zastosowany przełomowy dla firmy Wargaming, silnik graficzny o nazwie Core. Zmianom uległy tak kluczowe elementy gry jak oprawa graficzna, warstwa audio, fizyka w grze i wiele wiele innych zmian, które wpłyną nie tylko na poprawę komfortu rozgrywki, ale także wyrównują szanse osób nie korzystających z tzw. modów.

Aby ułatwić Wam, nasi Drodzy Czytelnicy rozeznanie w tym co zmieniło się w świecie World of Tanks postanowiliśmy z osobna opisać każdą z ww. składowych gry.

a) Oprawa graficzna

Grafika w World of Tanks 1.0 wprowadza tę grę do światowej czołówki jeśli chodzi o wrażenia wizualne w tego typu produkcjach. Mapy są niezwykle szczegółowe (budynki, podłoże, roślinność itd.) i wyraźnie zmienione, także nawet wieloletni fani WoT-a będą musieli od nowa przyzwyczaić się i wgrać w ulubione lokacje. Tekstury są bardzo ostre i powinny przypaść do gustu nawet najbardziej wymagającym graczom.

 

b) Warstwa audio

Warstwa audio również tak jak oprawa graficzna przeszła rewolucyjne zmiany. Dźwięk jest wyraźnie lepszej jakości, a kanały (lewy prawy) wyraźniej odseparowane od siebie. Ponadto same ścieżki dźwiękowe są przyjemniejsze dla ucha, a przede wszystkim dynamiczniejsze i lepiej komponują się z klimatem gry.

c) Fizyka w grze

Kolejnym ważnym punktem na liście zmian w World of Tanks 1.0 jest fizyka. Rozjeżdżane przez nasz pojazd pancerny elementy takie jak mury, ogrodzenia, beczki czy różnego rodzaju sprzęt wojskowy „dematerializują się” w bardziej realistyczny sposób niż dotychczas, a ponadto nie sprawiają wrażenia jakby były lekkie niczym piórko. Po prostu czuć, że przejeżdżamy po np. armacie lub beczkach z paliwem, i które to przewracają się z zachowaniem praw fizyki i aż chce się powiedzieć, że czuć ich masę.

Podobnie sprawa ma się gdy wjeżdżamy do wody, w której nasza maszyna zaczyna się inaczej zachowywać (trudniej jest się nam poruszać po mapie), a dodatkowo widać świetnie odwzorowane zachowanie wody takie jak np. fale.

Aby to lepiej zobrazować poza poniższymi zdjęciami prezentujemy krótkie około 30-sekundowe filmy ukazujące jak obecnie prezentuje się fizyka w World of Tanks.

 

d) Pozostałe zmiany w wersji 1.0

Z pozostałych zmian poza fizyką i oprawą audio-wizualną w wersji 1.0 pojawiło się kilka ważnych modyfikacji. W World of Tanks 1.0 zadebiutował specjalny wskaźnik, który podpowiada nam czy wstrzelimy się w przeciwnika czy nie, poprzez oznajmienie nam tego kolorami w środkowym punkcie celownika: zielony tak, czerwony nie.

Ponadto zmieniono system dekorowania maszyn (nie tylko wizualnie przeprojektowując wygląd sekcji kamuflażu i oznaczeń, ale także dzieląc system malowań na customowy i gotowe zestawy z dobranymi przez autorów gry setupami.

Oczywiście to nie wszystkie zmiany, bowiem jak już wspomnieliśmy w jednym z wcześniejszych akapitów lokacje w grze także są gruntownie odświeżone i zmodyfikowane, przez co nowi gracze, a także „starzy wyjadacze” będą na podobnym poziomie znajomości map, co dodatkowo uatrakcyjni rywalizację w grze.

 

  1. Wstęp
  2. Wrażenia z gry i opis wprowadzonych zmian
  3. Podsumowanie

O użytkowniku Łukasz Szałas

Pasjonat motoryzacyjny i komputerowy. Wieloletnia praktyka w konfiguracji zestawów komputerowych poparta dogłębną wiedzą z zakresu informatyki.