Home / Aktualności / gry / StarCraft II Legacy of the Void – poradnik dla początkujących

StarCraft II Legacy of the Void – poradnik dla początkujących

Porady

 starcraft-2-legacy-of-the-void-01

 

Pytanie: czego w ogóle potrzebuję do rozpoczęcia grania online w StarCraft II?

Odpowiedź: jeśli interesujesz się kampanią dla pojedynczego gracza, powinieneś zakupić całą trylogię, aby poznać pełną historię. Jeśli Twoim celem jest tylko zabawa online, wtedy interesuje Cię jedynie najnowszy dodatek, czyli właśnie Legacy of the Void

 

Pytanie: jaka jest optymalna saturacja robotników w pojedynczej bazie?

Odpowiedź: 16 robotników wydobywających minerały i po 3 na każdym z gejzerów z Vespene Gas

 

Pytanie: jak być lepszym?

Odpowiedź: na to pytanie nie ma jednej, konkretnej odpowiedzi. Przede wszystkim musisz poznać mocne i słabe strony swojej rasy i poznać WSZYSTKIE skróty klawiszowe. Tak, wszystkie: jeśli w celu wyszkolenia jakiejś jednostki lub rozpoczęcia ulepszenia potrzebujesz wykonać akcje myszą, to jest to sygnał, że musisz poprawić swoją znajomość klawiszologii.

Skróty klawiszowe są niezbędne, aby grać szybciej i efektywniej. Pracuj także nad swoimi grupami kontrolnymi i oglądaj zawodowców oraz rozgrywki typu WCS, GSL, SSL – wiele informacji znajdziesz na stronie jednej z największych społeczności skupionych wokół StarCrafta: www.teamliquid.net

 

Pytanie: co to są grupy kontrolne?

Odpowiedź: jak w większości innych RTS-ów, także w StarCrafcie możesz zapamiętać selekcję jednostek i/lub budynków pod klawiszami od 1 do 0. Wystarczy zaznaczyć pożądane jednostki i wcisnąć kombinację klawiszy CTRL+1 (lub dowolny inny number). Aby następnie w dowolnym momencie wybrać daną grupę z powrotem wystarczy wcisnąć klawisz 1 (lub jakikolwiek inny, który wybrałeś z dostępnych). Pozwala to na znacznie lepszą organizację gry, a schludne grupy kontrolne naprawdę pomagają osiągnąć lepszą efektywność.

 

Pytanie: co powinno znaleźć się w grupach kontrolnych?

Odpowiedź: to zależy tylko od samego gracza, aczkolwiek najczęściej kilka grup kontrolnych jest używanych do kontroli armii, jednostek specjalistycznych/wsparcia i harrasu, osobna do wybierania wszystkich baz, struktur specjalnych, jednostki zwiadowczej, budynków z ulepszeniami. Dobrze zorganizowane grupy pozwalają na wykonanie wielu akcji w szybkim czasie bez konieczności odnajdywania konkretnych struktur w bazie – słowem: arcyużyteczne.

 

Pytanie: dużo ludzi pisze o Build Orderach, powinienem się nimi przejmować?

Odpowiedź: Build Order to po prostu „build”, czyli egzekwowanie wybranej takyki krok po kroku. Nie są one ważne e w takim stopniu, jak dawniej. LotV jest znacznie bardziej organiczne i nawet na wysokim poziomie wielu graczy bardziej „freestyle’uje” niż podąża za konkretnym Buildem. Na początku swojej przygody nie skupiaj się więc na tym, a na podstawach: tworzenie robotników, utrzymanie dobrego macro, nieustanna produkcja jednostek, zdobywanie baz, scouting, micro itd.

 

Pytanie: w jaki sposób niektórzy gracze kolejkują rozkazy?

Odpowiedź: używają do tego klawisza Shift. Przykład: zaznacz wybraną jednostkę i trzymając wciśnięty klawisz Shift, każ jednostceudać się w kilka miejsc. Zauważysz, że podąża ona po kolei od punktu do punktu bez Twojej dalszej ingerencji. Kolejkować możesz dowolne rozkazy, nie tylko proste poruszanie się, ale też rzucanie czarów, używanie umiejętności itd.

 

Pytanie: kiedy zacznę wygrywać wszystkie mecze? Nie znoszę przegrywać!

Odpowiedź: nigdy. 😉 Nawet zawodowcy podczas swoich okresów dominacji przegrywają pojedyncze mecze. Ladder został zaprojektowany w taki sposób, aby – biorąc pod uwagę dobrą kalibrację – gracz osiągał około 50% winrate, czyli wygrywał połowę swoich potyczek.

 

Pytanie: kiedy awansuję do wyższej ligi?

Odpowiedź: kiedy system uzna, że jesteś gotowy. Niewidzialnym rdzeniem laddera jest MMR, czyli liczbowy system ustalający „jakość” gracza. Każda liga posiada ustawione widełki i jeśli zaczniesz wygrywać ponad 50% meczy i mierzyć się z graczami z wyższej ligi, to prawdopodobnie jesteś na skraju awansu. Nie sugeruj się pozycją w lidze albo zdobyczą punktową, to akurat nie ma znaczenia dla brania pod uwagę potencjalnej promocji. Jeśli jesteś w czołówce ligi i nie grasz z rywalami z ligi wyżej, to nadal trochę Ci do awansu brakuje.

O użytkowniku Oskar Kuźniak

Informatyk, pasjonat, ponad 5 lat doświadczenia jako dziennikarz growy dla dużych polskich serwisów. Tysiące newsów, recenzji, wywiadów, testów (w tym sprzętu) oraz organizacji społeczności i turniejów esportowych.