Home / Aktualności / Smooth Sync Intela pomoże graczom z wyświetlaczami nie obsługującymi Adaptive Sync

Smooth Sync Intela pomoże graczom z wyświetlaczami nie obsługującymi Adaptive Sync

Choć układów graficznych Intela tak naprawdę nadal nie ma (pomijając nieliczne ilości wypuszczone na rynek) to dzięki rozwiązaniom graficznym Arc „Alchemist” firma Intel wprowadza nową wewnętrzną technologię odświeżania obrazu wraz z obsługą VESA Adaptive Sync, którą nazwał Smooth Sync. Funkcja ta jest przeznaczona dla laptopów i komputerów stacjonarnych z wyświetlaczami o stałej częstotliwości odświeżania, które nie obsługują Adaptive Sync. Technologia ta przeciwdziała efektowi rozrywania ekranu powodowanemu przez GPU, który wyświetla klatki z częstotliwością wyższą niż częstotliwość odświeżania obsługiwana przez wyświetlacz, umożliwiając tym samym graczom wyłączenie synchronizacji pionowej w swoich grach i cieszenie się najniższymi możliwymi opóźnieniami.

Sposób, w jaki wydaje się działać Intel Smooth Sync, polega na tym, że synchronizacja pionowa jest wyłączona w grze, GPU zapewnia maksymalną liczbę klatek na sekundę, a następnie lekki filtr ditheringu rozmywa strefę rozdzierania ekranu na monitorze. Pomysł jest taki, że filtr ten nakłada znacznie mniejsze opóźnienia niż synchronizacja pionowa, więc nawet budżetowe laptopy z wyświetlaczami o stałej częstotliwości odświeżania mogą zaoferować korzyści płynące z gier zarówno w kwestii niskich opóźnień jak i rozrywania ekranu. Smooth Sync to funkcja na poziomie oprogramowania, która jest częścią najnowszych sterowników graficznych Arc i będzie działać z procesorami graficznymi Arc „Alchemist”.

O użytkowniku Grzegorz Szałas

Entuzjasta nowych technologii i założyciel portalu Tech Dice. Poza technologią uwielbiam dobry film, dawkę muzyki oraz aktywności na świeżym powietrzu.