Home / Aktualności / FPS Boost czyli większa ilość klatek w starszych grach na konsolach Xbox Series X / S

FPS Boost czyli większa ilość klatek w starszych grach na konsolach Xbox Series X / S

Za pośrednictwem działu Xbox, Microsoft ogłosił właśnie aktualizację listy pięciu gier kompatybilnych wstecz, które mają zostać zakwalifikowane do trybu FPS Boost w początkowym stadium tej technologii oferowanej dla konsol Xbox Series X / S. Ten tryb jest wewnętrznym rozwiązaniem firmy, które nie wymaga wkładu programistycznego, będąc optymalizacją na poziomie systemu Direct3D. Tytuły, które jako pierwsze będą wspierały FPS Boost to Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 i Watch Dogs 2.

Te gry obecnie uzyskują poprawę liczby klatek na sekundę w zakresie dwukrotności lub czterokrotności ich pierwotnej liczby FPS – na przykład New Super Lucky’s Tale może teraz działać z prędkością do 120 klatek na sekundę, podczas gdy wcześniej gra działała z 30 fps. Nie wszystkie gry zyskają tak potężny zastrzyk wydajności działając z zablokowanymi 60 fps w porównaniu do 30 fps w ich oryginalnych wersji.

FPS Boost c to na pewno ciekawe rozwiązanie, które Microsoft podjął we własnym zakresie a, na które prawdopodobnie większość programistów nie zdecydowałaby się sama, ponieważ skupiają się oni na wprowadzaniu nowych doświadczeń na nowe konsole zamiast wspierać starsze, poprzednie wydania.

 

AKTUALIZACJA:

Podczas czatu na podcastie Jason Ronald podzielił się informacjami z Majorem Nelsonem tym, że Microsoft nie może zaimplementować aktualizacji FPS Boost do wszystkich starszych gier z uwagi na to, że niektóre tytuły są zaprojektowane do pracy z oryginalnymi liczbą klatek.

„Niestety ta technika nie działa we wszystkich tytułach” – wyjaśnił Jason Ronald. „W niektórych przypadkach ze względu na sposób, w jaki gra została pierwotnie napisana… ponieważ przeprowadziliśmy testy niektórych z tych tytułów, widzieliśmy animacje działające dwa razy szybciej lub fizykę działające dwa razy szybciej.

„Najważniejsze dla nas jest to, że zawsze szanujemy pierwotne intencje twórcy, dlatego jesteśmy w stanie to zrobić na poziomie platformy, a następnie współpracujemy z deweloperem i wydawcą i upewniamy się, że nadal wierzą, że to naprawdę pasuje do tego, co pierwotnie zamierzali ”.

 

O użytkowniku Grzegorz Szałas

Entuzjasta nowych technologii i założyciel portalu Tech Dice. Poza technologią uwielbiam dobry film, dawkę muzyki oraz aktywności na świeżym powietrzu.