Home / Aktualności / AMD zaprezentowało dziś FidelityFX Super Resolution 2.0

AMD zaprezentowało dziś FidelityFX Super Resolution 2.0

AMD zaprezentowało dziś FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0), drugą dużą aktualizację ambitnego ulepszenia wydajności w grach firmy, które ma na celu poprawę wydajności przy minimalnej utracie jakości obrazu. Jest to realizowane poprzez obniżenie rozdzielczości renderowania gier i zastosowanie wysokiej jakości algorytmu skalowania. Główne skrzypce w FSR 2.0 gra nowy algorytm skalowania, który wykorzystuje dane czasowe.

Należy wspomnieć, że dane z poprzednich wygenerowanych ramek służą do przewidywania i dodawania szczegółów do bieżącej ramki. Poprawia to jakość obrazu we wszystkich ustawieniach FSR i we wszystkich rozdzielczościach. W niektórych przypadkach ustawienie „Wydajność” w FSR 2.0 może być tak efektywne jak ustawienie „Jakość” w FSR 1.0. Równie ważny jest fakt że algorytm skalowania czasowego AMD nie wymaga żadnego sprzętu do uczenia maszynowego na GPU.

Jak się dowiedzieliśmy, AMD pracuje nad integracją FSR 2.0 z kilkoma współczesnymi silnikami gier oraz tytułami, które są już wydane lub są w fazie rozwoju. Wygląda na to, że nadchodząca łatka „Deathloop” doda obsługę FSR 2.0, ponieważ firma używała gry wyłącznie w swoich podglądach porównawczych jakości obrazu. AMD przedstawi bardziej dopracowaną prezentację, z ukrytym spojrzeniem na to, jak działa FSR 2.0, w swojej prezentacji GDC 2022, która ma się odbyć 23 marca 2022 roku. od kwietnia do czerwca).

O użytkowniku Grzegorz Szałas

Entuzjasta nowych technologii i założyciel portalu Tech Dice. Poza technologią uwielbiam dobry film, dawkę muzyki oraz aktywności na świeżym powietrzu.

Odpowiedz:

Lub

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Required fields are marked *

*