Home / Aktualności / AMD dodało cztery nowe technologie graficzne do pakietu oprogramowania FidelityFX

AMD dodało cztery nowe technologie graficzne do pakietu oprogramowania FidelityFX

Korzystając z pośrednictwa strony internetowej GPUOpen AMD ogłosiło dodanie czterech nowych technologii graficznych do pakietu oprogramowania FidelityFX. Wśród czterech nowych technologii nie ma niestety bibliotek graficznych Ray Tracing, jednak pozytywną informacją jest to, że programiści otrzymują możliwość użycia wtyczek z różnych technologi graficznych, bez konieczności samodzielnego szukania innych sposobów integracji. Dodane warstwy do GPUOpen są oczywiście mile widziane i można być prawie pewnym, że „klasyczne” techniki cieniowania będą nadal szeroko stosowane, nawet przy pełnej implementacji raytracingu na sprzęcie graficznym przez wielu producentów – co prawdopodobnie nie nastąpi w następnej generacji kart graficznych.

Technologiami dodanymi do poprzednio wydanego Contrast Adaptive Sharpening są biblioteki SSSR (Stochastic Screen Space Reflections) pomagające lepiej odbijać światło bez użycia raytracingu; CACAO (Combined Adaptive Compute Ambient Occlusion) dla dodatkowej głębi cieni i jakości obiektu; LPM (Luminance Preserving Mapper) dla łatwiejszego zastosowania potoku renderowania HDR z prawidłowymi wartościami, zapobiegając przepełnieniu szczegółów; oraz SPD (Single Pass Downsampler), który pozwoli programistom bezproblemowo obniżyć próbkowanie wymaganych zasobów (przemyśl coś podobnego do cieniowania o zmiennej prędkości), aby osiągnąć cele FPS. GPUOpen to próba AMD mająca na celu stworzenie otwartej biblioteki graficznej, która pozwoli programistom łatwo zintegrować technologie zoptymalizowane dla AMD z ich rozwiązaniami graficznymi.

 

O użytkowniku Grzegorz Szałas

Entuzjasta nowych technologii i założyciel portalu Tech Dice. Poza technologią uwielbiam dobry film, dawkę muzyki oraz aktywności na świeżym powietrzu.