Home / Aktualności / gry / Wiedźmin 3: Dziki Gon – Poradnik

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Poradnik

Walka i ekwipunek

witcher3_ekwipunek

Nurkujesz i nie masz pojęcia, jak skutecznie odgonić się od topielców lub syren? Okazuje się, że najlepsza jest kusza – to jedyna broń, której możemy używać pod wodą i warto z niej korzystać, aby ułatwić sobie życie podczas prób dostania się do zatopionego wraku.

 

Za pomocą znaku Aard możemy odbijać lecące w kierunku Geralta pociski, nawet bez posiadania specjalnej umiejętności.

 

Odróżnij unikanie klawiszem Alt od odtaczania się za pomocą spacji. Obie formy uników są dobre, ale najskuteczniejsze są przeciwko innym rodzajom przeciwników. Używanie spacji pozwala dokonywać większych „przeskoków”, ale hamuje odzyskiwanie wytrzymałości i zajmuje nieco więcej czasu, zaś unik ma mniejszy zasięg, ale pozwala na błyskawiczne wyprowadzenie kontrataku.

 

Nie polecam używania klawisza Z podczas walki, czyli „blokowania” kamery na jednym przeciwniku. W walce jeden na jednego nie jest to szczególnie przydatne (za wyjątkiem być może pierwszych starć z latającymi potworami), a w walce z grupą przeciwników wprowadzi to jedynie dodatkowe zamieszanie.

 

Co do walki z potworami – nie próbuj blokować ich ciosów, najlepiej jest wykonać unik. Zupełnie inaczej jest w przypadku walki z ludźmi, tutaj staraj się kontrować przy każdej okazji.

 

Na tarczowników jest kilka sposobów. Możesz próbować po prostu zmęczyć przeciwnika, aż ten upuści tarczę, ale to dość uciążliwa metoda. Lepiej jest potraktować go Aksji albo poczekać na jego atak i skontrować.

 witcher3_notatki

Czasami w okolicy odnaleźć można specyficznie wyglądające beczki – i instynkt każdego gracza ma rację, twierdząc, że są one wybuchowe. Zawarta w niech mieszanka wybucha w kilka sekund po podpaleniu, czyniąc je ważnym czynnikiem bitew. Jedna, dobrze obliczona eksplozja może zakończyć walkę w sekundę, szczególnie kiedy ma się do czynienia z dużą grupą przeciwników.

 

Porównując różne miecze, zwracaj uwagę nie tylko na to, ile zadają obrażeń, ale również to, jakie mają dodatkowe właściwości. Czasami +10% do szansy trafienie krytyczne albo zamrożenie przeciwnika jest znacznie lepsze, niż różnica w samym „damage’u” by to wskazywała.

 

Dopasuj swoją broń do siebie – jeśli stawiasz na szybki styl walki, rozmaite efekty typu krwawienie lub częstsze trafienia krytyczne są skuteczniejsze tylko przez sam fakt, że częściej uderzasz niż przy innych stylach walki.

 

To samo tyczy się oczywiście wszelkich „ulepszacy”, któr możemy umieścić w broni i pancerzu. Nie poświęcaj glifu lub kamienia runicznego z efektem, z którego dużo nie zyskasz tylko po to, aby „mieć cokolwiek” z dodatkowym efektem. Czasami lepiej zostawić slot pusty, bowiem nigdy nie wiesz, gdzie i kiedy odnajdziesz coś naprawdę wartego uwagi.

 

Staraj się kupować albo zdobywać jak najlepszy ekwipunek dla Płotki. Może nie brzmi to nazbyt ciekawie, ale wierz mi: nie chcesz rezygnować z dobrego łupu tylko dlatego, że nie masz gdzie pomieścić tych wszystkich mieczy.

 

Noś przy sobie przynajmniej kilka zestawów kowalskich i płatnerskich. Geralt może specjalistą w żadnej z tych dziedzin nie jest, ale naprawić w razie czego miecz lub pancerz umie. Nie zawsze będziesz w stanie udać się do okolicznego kowala lub płatnerza, a zepsuta broń w środku walki na pewno nie pomoże.

 

Nawet jeśli nie planujesz intensywnego korzystania z konkretnych eliksirów lub petard, wytwórz je. Nigdy nie wiesz, kiedy dany przedmiot akurat stanie się bardzo przydatny, a petard i bomb zawsze można użyć do niszczenia gniazd potworów.

 

Chcesz zarobić jak najwięcej na skarbach, które odkryłeś? Sprzedawaj miecze i inny oręż kowalom, płatnerzowi oferuj pancerze, rękawice i buty, zwykłym kupcom „opychaj” wszystko inne. W ten sposób uzyskasz lepsze ceny, co jest też całkiem logiczne.

 

Kupuj zapasy żywności, szczególnie tej, która oferuje przynajmniej 10 sekund regeneracji żywotności. Na początku trochę to będzie kosztować, ale spłacą się one po wielokroć tylko przez to, że utrzymają Cię przy życiu w wyjątkowo ciężkich pojedynkach lub tuż po nich.

 

Medytuj pomiędzy dłuższymi wypadami lub misjami. Nawet jeśli grasz na wyższym poziomie trudności i medytacja nie przywraca punktów żywotności, to zawsze w ten sposób uzupełnisz zapasy eliksirów i bomb. A akurat pełna buteleczka Jaskółki to ważna sprawa.

 

Niepotrzebne przedmioty, typu słabsza broń lub elementy pancerza albo futra i skóry zwierząt można „rozmienić” na inne części, często bardziej przydatne. Będąc u kowala warto więc przejrzeć listę potencjalnych przedmiotów do rozłożenia i sprawdzić, czy nie opłaca się czegoś pozbyć celem uzyskania na przykład solidnej skóry lub sztaby żelaza.

 

Podczas walki konno, przytrzymaj lewy klawisz myszy, aby spowolnić upływ czasu i tym samym uzyskać możliwość lepszego wymierzenia ciosu.

 

Walka konno to także dobry sposób na pierwszych kilku poziomach doświadczenia na pozbywanie się mocniejszych przeciwników – im jest trudniej trafić pędzącego na Płotce Geralta, a sam wiedźmin dzięki pędowi zadaje znacznie większe obrażenia.

 

Przy okazji walki konno – przeciwnika na koniu można łatwo sprowadzić na ziemię za pośrednictwem znaku Aard lub Igni.

 

W przypadku latających potworów, pomocne jest nie tylko korzystanie ze znaku Aard, ale również kuszy. Dobrze wymierzony bełt pozwoli zrzucić potwora z niebios. Sztuczka ta działa w zasadzie automatycznie przy wszelkiego rodzaju pomniejszych potworach, takich jak syreny lub harpie. W przypadku większych wredot w postaci gryfów, widłogonów i im podobnych, należy ręcznie wycelować z kuszy, aby sprowadzić je na ziemie.

 

  1. Wstęp
  2. Porady ogólne
  3. Świat
  4. Walka i ekwipunek
  5. Rozwój postaci
  6. Epilog