the-division-update-1-4

The Division niekwestionowany hit studia Ubisoft przez długie miesiące sprawiał, że gracze z chęcią spędzali długie godziny z tą grą, aczkolwiek tytuł ten spotkał dokładnie to co Destiny. Co dokładnie? Po części stagnacja i brak motywacji wraz osiągnięciem poziomu 30. Sytuację nie poprawiało to, że Ubisoft wydało pierwszy DLC i kilka inych patchy. Koniecznością okazało się odłożenie kolejnego dodatku i skupienie się nad łatką 1.4, zwaną również patchem 1.4.

the-division-skalowanie-swiata

W zapewnieniach twórców pojawiła się chęć poprawy mechaniki gry, w tym poziomu trudności związanego z wykańczaniem przeciwników i odpowiednio zestopniowanych nagród z nimi związanych. Tym samym jeśli napotkalibyśmy przeciwnika poziomu 32, powinniśmy otrzymać odpowiednio lepszą broń lub gear, a nie dokładnie taki sam jak np. przy poziomie 30.

Wraz z patchem 1.4 poprawiono w dużej mierze inteligencję przeciwników oraz to, że teraz będziemy potrzebować mniej czasu aby ich wykończyć. Wygrzebywanie (scavenging) zostało z gry całkowicie usunięte, włącznie z ulepszanymi przez nie statystykami dla gracza. Dobrą rzeczą z tym związaną jest to, że nasze zdrowie zregeneruje się całkowicie, gdy nie będziemy uczestniczyć w żadnej walce.

the-division-level-scaling

Zbalansowaneiu uległy ponadto bronie i opancerzenie, a umiejętności nie są już ograniczone (czym wyższy nasz poziom, tym więcej bonusów będziemy dodawać). Gdy np. pokonamy przeciwnika poziomu 30, otrzymamy gear score 163, przeciwnik poziomu 31 – gear score 182 a ponadto odblokuje nam poziom Challenge i misje Incursions, przeciwnik poziomu 32  – nagroda gear score 204, zaś gdy przeciwnik posiada poziom 33, naszą nagrodą będzie gear score 229. Ku naszemu zadowoleniu, nawet przy podstawowych poziomach otrzymamy więcej zdobyczy (poziom normalny, trudny, wymagający). Niemniej przynajmniej niektórych zasmuci, że poziom Heroic nie jest dłużej dostępny.

Jeśli chodzi o interfejs użytkownika z kolei, gracze będą mogli oznaczyć bronie czy elementy wyposażenia jako ulubione, co w rezultacie spowoduje, że nie będą one mogły być przypadkiem sprzedane, rozłożone na części czy współdzielone. Ciekawym pomysłem z pewnością będzie możliwość odkupienia od sprzedawcy rzeczy, którą np. przypadkiem mu sprzedaliśmy. Nie mniej ważne jest także to, o czym społeczność mówiła od jakiegoś czasu – skórki nie zajmują już miejsca w naszym inwentarzu. Także to, że rzeczy, które obecnie używamy są na początku listy a nie porozrzucane, powinny nieco ułatwić sprawę. Jeśli zaś chodzi o przetwarzanie rzeczy na materiały, to można będzie to robić w dużych ilościach, a rzeczy, których to będzie dotyczyło uwzględni także te z naszego schowka.

Kolejną ważnym ulepszeniem jaki patch 1.4 do The Division wprowadza jest to, jak wspominaliśmy, że gracz będzie potrzebował znacznie mniej czasu aby wykończyć przeciwnika NPC –  czyli nie kontrolowanego przez nas lub innego gracza. Sztuczna inteligencja przeciwników również powinna być zauważalnie lepsza. Ubisoft zdecydował się również na podarowanie graczowi 50 procent większego magazynku, gdy ten przekroczy poziom 30. To zdecydowanie na plus, gdyż mocniejszy przeciwnik wymaga większej ilości amunicji, czyż nie tak?

Z kolei ciekawą funkcją, która dotyczy grających w Dark Zone jest to, że mapa pokazująca tzw. graczy Rogues, czyli tych, którzy zaatakowali innego gracza, powiększa się z ich zbliżaniem do nas. Siła rażenia granata natomiast wzrasta proporcjonalnie do poziomu na jakim jesteśmy, co zdecydowanie wpłynie pozytywnie na wykańczanie przeciwników, których napotkamy. Jeśli chodzi o przeciwników, to poziom rażenia shotgunerów będzie również proporcjonalny do odległości od gracza, coś co aż prosiło się od samego początku.

Odpowiadając zatem na pytanie –  czy łatka 1.4 uratuje grę Ubisoftu? Naszym zdaniem ma spore szanse. Po pierwsze z uwagi na fakt, że studio zdecydował się posłuchać głosu społeczności, a po drugie z tego powodu odsunęło pozostałe dodatki DLC. Powyższe zmiany, które wspomnieliśmy są głównymi, aczkolwiek nie jedynymi. Po szczegóły zalecamy zagłębić się w logi tej łatki.  Teraz jednak należy nieco odczekać na przetrawienie tych zmian przez graczy. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że gracze, którzy obiecywali powrót do The Division z patchem 1.4 nie zmienią zdania.