Home / Oprogramowanie / Shader Model 6.0 – Microsoft udziela informacji na temat części Direct3D API

Shader Model 6.0 – Microsoft udziela informacji na temat części Direct3D API

Shader Model 6-0

Shader Model 6.0, kluczowy komponent Direct3D API ma doczekać się aktualizacji, po tym jak Shader Model 5.0 zadebiutował ponad 7 lat temu w 2009 roku.

Oferujący bardziej zoptymalizowane biblioteki, Shader Model 6.0 ma lepiej wykorzystywać zarówno układy graficzne, w tym te zintegrowane jak i dedykowane, a ponadto wspierać kod HLSL od v5.0 wzwyż. Ponad to, jej działanie polega na przekazaniu kompilowania do kompilera Clang HLSL, zaś optumizacji do wielu przejść LLVM.

Wynikające z wsparcia Shadera 6.0 korzyści to również lepsza wydajność wykorzystujących go bibliotek DirectX 11 i DX12 i gier tworzonych za ich pomocą. Niemniej jednak na wyniki różnicy wydajności pomiędzy Shaderem w wersji 6.0 a 5.0 przyjdzie poczekać do pierwszych implementacji tego pierwszego.