Home / Aktualności / MWC 2015: HTC Vive – Valve i HTC przeciw Oculus Rift

MWC 2015: HTC Vive – Valve i HTC przeciw Oculus Rift

HTC Vive

Odpowiedzią tajwańskiej firmy HTC na zestaw VR od Oculus Rift jest HTC Vive, nad którym pracowała ona razem z Valve – trórcą wielu wspaniałych gier w tym serii Half Life czy Portal. Ta ostatnia jest szczególnie ważna gdyż przy pomocy Vive będzie można ją przeżyć w nieco inny, bardziej pełny sposób.

Mający się pojawić później w tym roku, HTC Vive przypomina nieco maskę płetfonurka, do której dołączone są dwa kontrolery z touchpadami i spustami. Całość jest niestety ze sobą połączona, co poniekąd zaprzecza największemu atutowi tego produktu amianowicie swobodzie ruchu.

HTC Vive 02
Owa swoboda polega na tym, że umieszczone na powierzchni Vive czujniki, które „tłumaczą” nasze ruchy w rzeczywistości na te wirtualne. Chodzenie do przodu, w boki, do tyłu w rzeczywistości odzwierciedla takie posunięca w wirtualnym świecie. Co by nie było i jak by to urządzenie nie było cudowne, nie da się zaprzeczyć jednemu. Będziemy w nim wyglądać co najmniej „śmiesznie” lub może „dziwacznie”.

Po założeniu okularów HTC Vive naszym oczom ukarze się wirtualny pokój z możliwością nawigacji. Także ciekawe były różne sceniariusze demonstracji w których HTC nas umiejscowiło. Wśród nich można nadmienić malowanie w powietrzu czy gotowanie. Niemniej jednak głównym przeznaczeniem tego zestawu jest jak się domyślacie granie.

Jedno ze scen demonstracyjnych dotyczących grania przeniosło nas do podwodnego świata, gdzie można było chodzić po zatopionym statku, oglądając przepływające koło nas ryby. Zaskoczeniem, a może nawet szokiem był przepływający wieloryb, który mimo wszystko oszukał nasz mózg.

Drugim była wspomniana gra Portal, platformówka z elementami łamigłówek będąca pokazówką możliwości zarówno HTC Vive jak i Valve. Granie w tą grę nabiera całkiem nowego „wymiaru” i choć graliśmy w nią wielokrotnie, ten raz był naszym pierwszym razem. Aż ciężko opisać wrażenia z tej przygody.

Ciężko jest też zrozumieć dlaczego zapadająca się w rzeczywistości wirtualnej podłoga spowodowała u nas krzyk przerażenie, pomimo tego iż wiedzieliśmy że nie jest to rzeczywiste, naprawdę dziwne i nieco przerażające wrażenie. Ale być może to tylko kwestia przyzwyczajenia.

Pytaniem jakie pozostaje na obecnym stadium rozwoju Vive jest to jak zachowa się ono w pokoju pełnym mebli i innych rzeczy, gdyż należy wspomnieć iż pokój demonstracyjny był prawie pusty.

HTC Vive 01

Jeśli chodzi o połączenia znajdujące się w okularach VR od HTC, znalazło się tam złącze HDMI oraz dwa USB. Na ceny i dostępność jest oczywiście za wcześnie, ale będziemy was informować na bierząco z postępów.