Home / Oprogramowanie / 3DMark API Overhead test – nowa aktualizacja od Futuremark

3DMark API Overhead test – nowa aktualizacja od Futuremark

3DMark API Overhead feature test

3DMark API Overhead test jest jednym z pierwszych tego typu testem porywnującym wydajność w DirectX 12, DirectX 11 i Mantle API, który wyszedł spot dłuta m.in. AMD, Intela, Microsoftu czy NVIDII.

Celem tego testu jest porównanie względnej wydajnośći różnych API na tym samym systemie, bez konieczności przeprowadzania testów na różnych jego konfiguracjach. 3DMark API Overhead test nie jest typowym testem układu graficznego, a już na pewno nie powinien być użuwanym do porównywania wydajności kart różnych producentów. Stosowne oprogramowanie zostanie wydane jak informuje Futuremark, po premierze Windows 10.

W związku ze zwiększeniem tempa w wydawaniu gier i programów na wszystkie dostępne API, developerzy celują w jak najmniej obciążający system kod (API overhead), czyli dokładnie to co opisywany tu test na właśnie robić. Przez to uda się uniknąć wąskie gardło danego rozwiązania, a przez to lepiej zoptymalizować kod, w rezultacie prowadzący np. do lepszych gier.

3DMark API Overhead  test ma za zadanie wydać polecenie układowi graficznemu do rysowania zwiększających się w liczbie obiektów, co w końcu doprowadzi do wyznaczenia pewnego limitu dla API, przed osiągnięciem minimalnej liczby 30 klatek.

Wymagania dla testu 3DMark API Overhead

  • DirectX 12 wymaga komputera PC z ostatnią wersją systemu Windows 10 Technical Preview (co najmniej build 10041), 4 GB RAM, DirectX feature level 11_0 z co najmniej 1 GB pamięci graficznej.
  • Test dla Mantle wymaga z kolei 4 GB pamięci RAM oraz sprzętu AMD wspierającego API Mantle
  • Test DirectX 11wymaga funkcji wspomagających sprzęt DirectX feature level 11_0 z co najmniej 1 GB of pamięci graficznej oraz 4 GB RAM.